KREATYWNIE Z PASJĄ

Projekt pt. „Kreatywnie z pasją”

Projekt realizowany jest przez Archidiecezję Gnieźnieńską/Katolicką Szkołę Podstawową im. bł. ks. W. Demskiego w Inowrocławiu z oddziałami przedszkolnymi w partnerstwie z Polskim Towarzystwem Ekonomicznym – Oddział w Bydgoszczy. Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027, Priorytet 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 08.11 Wychowanie przedszkolne.
 
Okres realizacji projektu: 01.07.2024 r. – 31.12.2025 r.
 
Wartość projektu (całkowity koszt projektu): 269 675,00 zł
 
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 229 223,75 zł
 
Celem projektu jest zwiększenie jakości usług edukacyjnych w oddziałach przedszkolnych w Katolickiej Szkole Podstawowej w Inowrocławiu poprzez realizację kompleksowego programu wysokiej jakości oferty edukacyjnej z elementami edukacji włączającej do 31.12.2025 r.
 
Projekt skierowany jest do:
Katolickiej Szkoły Podstawowej im. bł. ks. W. Demskiego w Inowrocławiu z Oddziałami Przedszkolnymi (KSP), w której wdrożone zostaną działania z zakresu podniesienia jakości oferty edukacyjnej oraz osób mieszkających w rozumieniu Kodeksu cywilnego lub pracujących lub uczących się na terenie powiatu inowrocławskiego w województwie kujawsko-pomorskim, w tym:
  1.  40 dzieci w wieku przedszkolnym, które uczęszczają do KSP z oddziałami przedszkolnymi 
  2.  10 przedstawicieli kadry oddziałów przedszkolnych w KSP
 
Wsparcie oferowane w ramach projektu:
W ramach projektu wdrożone zostaną działania z zakresu podniesienia jakości oferty edukacyjnej placówki w formie zajęć dodatkowych dla dzieci oraz warsztatów i szkoleń dla kadry nauczycielskiej prowadzących do nabycia kompetencji, w tym w ramach pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych oraz prowadzenia edukacji włączającej. Doposażona zostanie baza dydaktyczna w tym: sala integracji sensorycznej (zakup pomocy służących do trenowania równowagi i koordynacji wzrokowo-ruchowej i innych elementów wspomagających rozwój motoryczny i sensoryczny dzieci) i sala przedszkolna.
 
Oferowane formy wsparcia dla :
1) dzieci:
  • zajęcia z zagadnień: edukacja finansowa, wiedza o klimacie, kształtowanie postaw prozdrowotnych, preorientacja zawodowa,
  • zajęcia ruchowe-taneczne i sportowe (różne dyscypliny i rodzaje tańca),
  • warsztaty sensoryczno-artystyczne „Senso-Art.”,
  • zajęcia z psychologiem w oparciu o Trening Umiejętności Społecznych,
  • zajęcia logopedyczne,
  • wydarzenia artystyczne
 
2)kadry nauczycielskiej:
  • warsztaty pt. „Praca z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych”,
  • szkolenie pt. „Kłopotliwy uczeń i trudny rodzic w praktyce przedszkolnej”,
  • szkolenie pt. „ChatGPT- narzędzie AI wspomagające pracę nauczycieli”,
  • szkolenie pt. „Szkoła dostępna dla wszystkich-jak udzielać wsparcia edukacyjno-specjalistycznego, w tym ochrony zdrowia psychicznego dzieci”,
  • szkolenie pt. „Organizacja inkluzywnego procesu kształcenia na etapie edukacji przedszkolnej”.
 
Planowane efekty i rezultaty projektu:
  1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 10 osób,
  2. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 4 osoby,
  3. Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej – 1 szt.,
  4. Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej – 40 osób,
  5. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 1 podmiot
  6. Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym – 1 podmiot,
  7. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 9 osób,
  8. ​Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 4 osoby,
  9. Liczba osób z krajów trzecich objętych wsparciem w programie – 2 osoby,
  10. Liczba osób obcego pochodzenia objętych wsparciem w programie – 2 osoby,
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
 
Dostępność: W ramach projektu przygotowany został formularz zgłoszeniowy zawierający możliwość zgłoszenia specjalnych potrzeb uczestników, poprzez wypełnienie właściwych pól, w celu zapewnienia dla nich odpowiednich dostosowań. Wnioskodawca zobowiązuje się do realizacji działań uwzględniających potrzeby wszystkich uczestników, w tym osób z niepełnosprawnościami oraz zapewnia dostępność zarówno architektoniczną, jak i cyfrową zgodnie z obowiązującymi standardami.